Звітуючи про поїздку на захід Пінчука у Давосі, депутати переплутали бізнесмена з британським музикантом

Народні депутати зі «Слуги народу», які у Давосі у січні відвідали захід, організований фондом Віктора Пінчука, у звітах про цю поїздку написали, що зустрічались там з учасником легендарного гурту The Cure Робертом Смітом, натомість у заході брав участь інший Роберт Сміт – бізнесмен з США. Про це йдеться у розслідуванні програми «Схеми: корупція в деталях» (спільний проєкт Радіо Свобода і телеканалу «UA:Перший») – «Давоський клуб олігарха». Після відвідин заходу олігарха у Швейцарії у січні 2020 року розпорядженням голови Верховної Ради України депутатам була встановлена вимога: впродовж тижня після повернення написати «звіти про поїздку… проведену роботу та користь для України» – зазначено у документі. Як виявили «Схеми», подані звіти двох депутатів від «Слуги народу» Роксолани Підласої та Дмитра Наталухи – майже ідентичні. Обидва згадали тодішнього прем’єр-міністра Олексія Гончарука та про виступ президента Володимира Зеленського.  Опис Українського сніданку, організованого фондом олігарха, в обох депутатів був зазначений ідентично. Обидва парламентарі також зробили одну і ту ж помилку – написали, що зустрічалися з Робертом Смітом, британським музикантом, хоча, імовірно, йшлося про іншого Роберта Сміта, не виконавця, а бізнесмена. Адже саме бізнесмена Роберта Сміта згадала у своєму звіті інша відвідувачка Давосу народна депутатка Євгенія Кравчук. «При чому, обоє депутатів Наталуха та Підласа, які однаково помилилися, списали, хто такий музикант, слово в слово, з його сторінки в українській «Вікіпедії»: «Британський автор-виконавець, продюсер та мультиінструменталіст. Він є вокалістом, автором, та єдиним незмінним учасником легендарного гурту The Cure, з часу його заснування в 1976 році», – йдеться у матеріалі. Роксолана Підласа у розмові з Радіо Свобода зазначила: «В Давосі в рамках робочої поїздки ми зустрічалися з бізнесменом Робертом Смітом. Говорили про стратегії залучення інвестицій в Україну. Звіт Дмитра Наталухи я не читала, тому якось предметно прокоментувати не можу. Але практично вся делегація мала схожу програму, тому допускаю, що деяка інформація у звітах може повторюватись». Журналісти звернулись також за коментарем до Наталухи, чекають на відповідь. Більшість депутатів, які поїхали на запрошення олігарха, або взагалі не написали звіт з Давосу, або здали його невчасно. Зокрема, перший заступник голови фракції «Слуга народу» Олександр Корнієнко розповів журналістам, що уже думає про адмінпротокол за неподаний звіт.  Раніше «Схеми» розповіли, як низка народних депутатів попросили оформити службове відрядження після того, як до них надійшло …


more ...

Журналісти Радіо Свобода звернулися до поліції через дії охоронців Києво-Печерської лаври

Чоловіки, які представилися співробітниками лаври, агресивно висловлювалися щодо кореспондентки і затуляли камеру оператора …


more ...

Російський медійник Пивоваров заявляє, що його не пустили в Україну

Головний редактор російського RTVI та автор YouTube-каналу «Редакція» Олексій Пивоваров заявляє, що йому відмовили у в’їзді на територію України. Про це медійник написав у своєму інстаграмі. «Спершу – ввічлива співбесіда: подивилися разом «Редакцію», поусміхались … Потім півтори години очікування на лавиці. В результаті три сумних прикордонники вручили мені постанову про те, що я не зміг підтвердити причину перебування в Україні», – зазначив він. Українська Держприкордонслужба ситуацію наразі не коментувала. 23 лютого ДПСУ повідомила про недопуск на територію України двох співробітників російських ЗМІ. За даними «Української правди», йдеться про Олександра Мурашева та Катерину Білоусову зі Snob.ru. А ще перед тим повідомлялося про заборону в’їзду кільком росіянам, що працюють у комунікаціях та збирались читати лекції на курсах для медійників, які організовує політтехнолог Дмитро Раімов. …


more ...

В ОБСЄ закликали владу України знайти рішення для розблокування рахунків «Суспільного»

Представник ОБСЄ з питань свободи ЗМІ закликав владу України терміново знайти ефективне рішення, щоб зняти блокування з рахунків «Суспільного». «Особливо важливо гарантувати, що суспільний мовник, створений у 2014 році, не несе такого тягаря від свого попередника, що негативно впливає на його місію і розвиток сьогодні», – цитує заяву Дезіра пресслужба ОБСЄ Він наголосив на «незамінній ролі «Суспільного» у забезпеченні програм, що становлять суспільний інтерес, і підвищенні професіоналізму ЗМІ, і таким чином сприянні різноманітності та плюралізму».    «Це можливо лише тоді, коли держава забезпечує і поважає його незалежність і самодостатність», – йдеться в заяві. Таким чином в ОБСЄ відреагували на раніше поширене 28 лютого повідомлення «Суспільного», що його робота заблокована через арешт рахунків за борги у понад 10,5 мільйонів євро, вказуючи, що така ситуація «унеможливила підготовку до трансляції цьогорічної Олімпіади та забезпечення участі України у «Євробаченні». Голова правління НСТУ Зураб Аласанія заявив, що створений на базі НТКУ та ОДТРК в 2017 році Суспільний мовник отримав борг «у спадок» як правонаступник усіх прав та обов’язків колишньої державної Національної телекомпанії України, яка припинила свою діяльність. …


more ...

Журналіста Миколу Семену виключили з російського переліку екстремістів і терористів

Микола Семена 18 лютого виїхав із Криму на материкову частину України …


more ...

Телеканал ATR звернувся за фінансовою підтримкою до Європарламенту та Єврокомісії

Кримськотатарський телеканал ATR звернувся за фінансовою підтримкою до Європейського парламенту та Європейської комісії. «Європейський парламент у Резолюції «Щодо ситуації з дотриманням прав людини в Криму, зокрема прав кримських татар», схваленій 4 лютого 2016 року, засудив незаконне закриття засобів масової інформації, зокрема телеканалу ATR, що має значне поширення в межах кримськотатарської громади, та закликав Європейську комісію розширити необхідну фінансову допомогу, необхідну для забезпечення функціонування цього та інших засобів масової інформації у вигнанні в Україні», – нагадав ATR у своєму зверненні, яке опубліковане 24 лютого. Співробітники телеканалу заявили, що «сьогодні як ніколи потребують такої фінансової допомоги з боку інституцій Європейського союзу», оскільки ATR перебуває на межі закриття та втрачає надії на отримання найближчим часом допомоги з боку Української держави. 10 лютого кримськотатарський телеканал ATR заявив про блокування його рахунків і фінансування з держбюджету. Через це телеканал запустив марафон #SaveATR з ефірами без ведучих і гостей. ATR інформує, що в 2019 році держава перерахувала телеканалу 15 мільйонів гривень підтримки 28 грудня, коли банки були закриті, і жодні операції не можна було провести. Відтак канал згідно з законом мусив повернути гроші державі. «У 2020 році з держбюджету України на фінансування телеканалу виділено 50 мільйонів гривень. Частина цих грошей прийшла на рахунок ATR, але їх заблокувало казначейство», – повідомили на ATR. Раніше у зв’язку з браком ресурсів телеканал ATR запустив збір коштів. ATR отримує фінансову підтримку з державного бюджету з 2016 року за рахунок бюджетної програми розселення та облаштування кримських татар та осіб інших національностей, депортованих з території України. …


more ...

Freedom House: в анексованому Криму зафіксовано понад 300 випадків переслідування журналістів

Правозахисники зафіксували понад 300 фактів переслідування журналістів і блогерів у Криму за шість років його анексії Росією з боку російської влади і силових структур. Про це йдеться в звіті про утиски свободи слова в Криму, підготовленому Центром прав людини ZMINA і Кримською правозахисною групою, повідомляє міжнародна правозахисна організація Freedom House у Facebook. Так, згідно з опублікованою інформацією, за період анексії зафіксували: 11 кримінальних і 13 адміністративних справ проти журналістів і блогерів; 23 фізичних напади; 20 обшуків; 8 випадків тортур; 47 довільних затримань. Раніше міжнародна правозахисна організація Freedom House закликала Росію переглянути вироки кримськотатарським журналістам, реагуючи на звільнення кримського журналіста Миколи Семени.   …


more ...

Миколі Семені, що виїхав з анексованого Криму, надали тимчасове житло – Денісова

Уповноважена з прав людини Верховної Ради Людмила Денісова повідомила про надання українському журналісту Миколі Семені, що нещодавно виїхав із анексованого Криму, тимчасового житла. «Тому Микола найближчим часом зможе повернутись до своєї професійної діяльності, адже йому є що розповісти українцям – про весь жах того режиму, який зараз панує на території тимчасово окупованого Криму», – написала вона у фейсбуці. 22 вересня 2017 року в Сімферополі підконтрольний Кремлю Залізничний районний суд засудив Миколу Семену до двох із половиною років умовно з випробувальним терміном на три роки і забороною займатися публічною діяльністю. Його звинувачували в «закликах до порушення територіальної цілісності Росії». У грудні підконтрольний Кремлю Верховний суд Криму частково пом’якшив вирок Семені в частині додаткового покарання, скоротивши термін заборони публічної діяльності до двох років. Журналіст стверджує, що в своїх матеріалах він реалізовував право на «вільне вираження думки». 28 січня 2020 року Микола Семена отримав постанову від підконтрольного Росії Залізничного районного суду Сімферополя про дострокове припинення випробувального терміну і зняття з нього судимості. 18 лютого журналіст виїхав з Криму на материкову частину України. Він не планує повертатися на анексований півострів. Наступного дня Семену зустріли на вокзалі в Києві. Він лікуватиметься в «​Державній науковій установі «Науково-практичний центр профілактичної та клінічної медицини»​ Державного управління справами. За останні роки у 69-річного журналіста почалися проблеми зі здоров’ям. Ще на етапі судових розглядів з’ясувалося, що у нього серйозні проблеми із серцем та хребтом. Отримати належне лікування в Криму він не міг, оскільки там немає профільних кваліфікованих фахівців. Лікувати його погодилися фахівці Київського інституту нейрохірургії, але російські слідчі відмовили Миколі Семені у можливості лікування там. Від запропонованої йому альтернативи у московських клініках журналіст відмовився. …


more ...

Президент Радіо Свобода привітав приїзд Миколи Семени на материкову частину України

Президент корпорації Радіо Свобода Джеймі Флай відреагував на приїзд журналіста Миколи Семени із анексованого Криму на материкову частину України. «Новини, що Микола – у безпеці, довгоочікувані і радісні. Його арешт майже чотири роки тому за публікацію критики щодо анексії Криму Росією завжди був помилкою і порушенням прав людини. Я радий, що Микола вільний і може відновити свою письменницьку кар’єру на благо українців», – заявив він. 18 лютого оглядач Крим.Реалії Микола Семена виїхав з анексованого Росією Криму на материкову частину України на лікування. 28 січня стало відомо, що журналіст, автор проєкту Радіо Свобода Крим.Реалії Микола Семена отримав постанову від підконтрольного Росії Залізничного районного суду Сімферополя про дострокове припинення випробувального терміну і зняття з нього судимості. 14 січня підконтрольний Росії Залізничний суд Сімферополя розглянув і задовольнив клопотання адвоката Олександра Попкова і кримського журналіста Миколи Семени про дострокове припинення випробувального терміну і зняття судимості з Семени. 22 вересня 2017 року в Сімферополі підконтрольний Кремлю Залізничний районний суд засудив Миколу Семену до двох із половиною років умовно з випробувальним терміном на три роки і забороною займатися публічною діяльністю. У грудні того ж року підконтрольний Кремлю Верховний суд Криму частково пом’якшив вирок Семені в частині додаткового покарання, скоротивши термін заборони публічної діяльності до двох років. Микола Семена стверджує, що в своїх матеріалах він реалізовував право на «вільне вираження думки». Міністерство закордонних справ України, Держдепартамент США, Євросоюз і низка міжнародних організацій засудили винесений Семені вирок. …


more ...

«UA: Перший» відреагував на заяву ОП щодо «Схем»: закликав не втручатись у діяльність НСТУ

Телеканал «UA: Перший» відреагував на критику від Офісу президента щодо матеріалу «Оманлива відпустка» програми журналістських розслідувань «Схеми», яка виробляється колективом журналістів Радіо Свобода та транслюється в його ефірі. «Суспільний мовник дякує за рекомендацію і, користуючись нагодою, нагадує Офісу президента, що згідно зі статтею 3 Закону України «Про Суспільне телебачення і радіомовлення України» забороняється втручання державних органів та органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, а також недержавних організацій у діяльність НСТУ з метою встановлення цензури, попереднього контролю та незаконного впливу на зміст інформації, що поширюється Суспільним телебаченням і радіомовленням України», – мовиться у повідомленні. «UA: Перший» наголошує, що не має підстав сумніватися в професійності журналістів-розслідувачів, що працювали над матеріалом. «З огляду на сказане вище Суспільний мовник підтримує намір Офісу президента позиватися до суду з метою спростування інформації, якщо вона справді виявиться такою, що не відповідає дійсності. Переконані, що саме такий спосіб вирішення конфліктів є найбільш прийнятним у демократичному суспільстві», – зазначили в заяві. Раніше сьогодні Офіс президента заявив, що йде до суду після розслідування програми «Схеми» (спільного проєкту Радіо Свобода й телеканалу «UA: Перший») про візит глави держави Володимира Зеленського до Оману, оприлюдненого 13 лютого.  У ньому йдеться, що 9 січня президент України Володимир Зеленський повернувся з Оману до України на літаку Bombardier Global Express 6000 із бортовим номером 9H-VJN. За даними джерел «Схем», 8 січня цим літаком із Москви до Оману прибув секретар Ради безпеки Росії Микола Патрушев. Офіс президента повідомив, що Зеленський ніколи не зустрічався з Патрушевим. Про це заявили і в Кремлі.   …


more ...

Обшуки на «1+1» не є порушенням норм свободи слова журналістів – заступник генпрокурора

Заступник генерального прокурора, керівник Спеціалізованої прокуратури у військовій сфері і оборонну-промисловому комплексі Віктор Чумак заявив, що обшуки, що були проведені у приміщеннях телеканалу «1+1», не є порушенням норм свободи слова журналістів. Як сказав він в інтерв’ю Радіо Свобода, маючи на увазі розслідування справи про несанкціоноване прослуховування кабінету прем’єр-міністра Олексія Гончарука, «давайте не будемо плутати свободу слова з можливим злочином і розслідування цього злочину». «Дивіться, це ж не пов’язано з розповсюдженням певної інформації, яка суспільно важлива, і таке інше. Вся ця історія пов’язана з тим, що в офісі, в кабінеті другої людини в державі, прем’єр-міністра, керівника уряду в державі, стоять пристрої, які несанкціоновано знімають інформацію. Повинна реагувати на це правоохоронна система? Абсолютно! Якщо у правоохоронців є підстави провести обшуки в місці, де, як вони вважають, може бути інформація, пов’язана з цим злочином, вони повинні це зробити? Повинні», – заявив він. «Не можна забороняти правоохоронним органам виконувати свою функціональну діяльність лише через те, що це є ЗМІ загальнонаціонального масштабу. Тому що там можна ж приховувати будь-яку інформацію. Давайте сховаємо бомбу і скажемо, що не можна там шукати нічого, тому що це ж ЗМІ. А якщо є підстави вважати, що там оброблялася ця інформація, що там оброблялися ці відео або аудіофайли, вони мають право туди зайти? Вони мають право. Їм надане право в судовому порядку? Надане право. Тобто закон порушений? Закон не порушений під час проведення таких обшуків. Вони не пов’язані з функціоналом цієї медіакомпанії», – наголосив заступник генпрокурора. «Вони пов’язані з абсолютно іншим випадком, з розслідуванням просто-на-просто кримінального правопорушення. Це потрібно робити», – сказав Чумак про ці обшуки, маючи на увазі наявність даних, що монтування нелегально отриманих записів із кабінету прем’єра відбувалося на комп’ютері одного зі співробітників телеканалу. Служба безпеки України провела обшуки в приміщенні телеканалу «1+1», пов’язують із олігархом Ігорем Коломойським, а також у квартирах кількох його журналістів 5 лютого. В СБУ тоді ж наголошували, що обшуки не пов’язані з діяльністю телеканалу, а здійснюються щодо конкретних осіб, за місцями можливого створення і зберігання аудіофайлів, отриманих у незаконний спосіб. Медіагрупа «1+1 медіа», до якої входить телеканал, назвала обшуки «повним порушенням журналістської недоторканності й тиском на незалежні ЗМІ» і закликала голову СБУ Івана …


more ...